24 Eylül 2009 Perşembe

KECI PEYNIRI DEDEKTIFI ISBASINDA

(POULIGNY SAINT PIERRE)

( SAINT MAURE) ( SELLES SUR CHER)


Keçi peyniri üzerine araştırmalarımın süreceğini söylemiştim. Önce internetten Fransada üretilen keçi peyniri isimlerini üşenmeyip bir kağıda yazdım. Sonra bizim evin oradaki peynircinin vitrinine burnumu yapıştırıp,benim listede olanlardan var mı diye baktım.İşte ilk numuneler.Pouligny Saint Pierre,Saint Maure ve Selles sur cher. Ben bu işten pek anlamıyorum ama biraz internete bakınca bulduklarım şunlar:
POULIGNY
19.yüzyılda yapımına başlanmış. Pastörize olmayan sütten yapılıyor.Fransızların Indre bölgesinden.Şekli nedeniyle (Eyfel Kulesi) ya da (Piramit) olarak adlandırılıyor. İçi beyaz yumuşak dokulu.Dış çeperi kaşar peyniri gibi ama üstü tırtıklı beyaz kabuklu ,kokusu ise saman gibi kokuyor.Güçlü keskin bir tadı var.
SAINT MAURE
Touraine bölgesi keçi peynirlerinin başında geliyor.Pouligny'e göre hem daha yumuşak hem daha az tuzlu.Gri mavimsi bir küle bezenmiş gibi ve ortasından bir çubuk geçiyor.Pastörize olmayan sütten yapılıyor.Bekledikçe tadı demleniyormuş.Nasıl anlatılır bilmem,bu krem peynir tadı keskin değil ama tadı hemen dağılmıyor.Bir süre damağınıza sürülmüş gibi izi kalıyor.
SELLES SUR CHER
19.yüzyıldan beri yapılan bir başka peynir.Diğerleri içinde en taze ve tadı en yumuşak olanı.Ağızda hemen dağılıyor.Hani yoğurt yiyince ağızda taze bir serinlik kalır ya.Bu da o hissi veriyor.Kokusu Pouligny gibi olmasa da yine hafif saman gibi.Pastörize olmayan sütten yapılıyor. 150 gram peynir için 1.3 litre süt harcanıyormuş.
Son bir not. Evin oradaki peynirciye kağıttan (Chabichou du Poitou) ismini de gösterdim. Hani şu Les Charentes bölgesine ait pazar günü aldığım meşhur keçi peyniri. adam kağıda baktı (Şu anda yok. Ama isterseniz sizin için Pazartesi getireyim )dedi. iyi mi? Yalandan iki satır internete bakıp ,keçi peyniri gurmesi oldum (haha) !! Araştırmalarım sürecek :))

1 yorum:

emre dedi ki...

DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN :)